Praga în 2 zile și jumătate

***Pentru informații despre transport, cazare și masă, citiți articolul ăsta. L-am actualizat după ce ne-am întors.***

După două tentative eșuate de a vedea Praga pe gratis, am reușit în sfârșit să o văd pe banii mei. După o grămadă de orașe vizitate, sincer, nu mă așteptam ca Praga să mă impresioneze cu ceva, cu atât mai mult cu cât toată lumea îmi promitea și era sigură că o să-mi placă și-o să mă îndrăgostesc de ea. Nu prea îmi place când lumea face asta, când își dă cu presupusul despre ce o să-mi placă sau nu. Așa mi-au spus și despre Florența și chiar n-am fost pe atât de impresionată pe cât se așteptau alții să fiu. De asta am fost destul de sceptică la prezicerile celor care au văzut-o. E drept că aveam așteptări destul de mari, dar sunt foarte fericită că mi-au fost depășite. Mi-a plăcut enorm de mult la Praga, n-a existat nici un singur lucru care să nu-mi placă, deși au fost două mici dezamăgiri despre care o să vă povestesc mai încolo. Nu mă pot hotărî încă ce orașe sunt în top 3, dar Praga cu siguranță este acolo (poate lângă Barcelona și Veneția?). Și-acum să vă povestesc ce-am făcut în două zile și jumătate în capitala Cehiei.

Am ajuns joi la ora 14:30, ne-am cazat, după care am luat-o la pas, pe faleza Vltavei care ne ducea chiar la Podul Carol. Am admirat ambarcațiunile și lebedele,

Am trecut prin tunelul ce cobora de sub Castelul Vysehrad,

Am zărit podurile din depărtare și abia așteptam să ajungem la „acel” pod

Dancing House ne-a ieșit în cale, fără să știm că-i acolo

Am văzut și Castelul și am vrut să ne pozăm cu el în spate

Am admirat arhitectura și statuile de pe clădiri

Eu am fost fascinată de câte feluri de ambarcațiuni se plimbau pe râu

Am ajuns, în cele din urmă, aproape de Podul Carol. I-am făcut câteva poze și ne-am dus la masă pentru că eram lihniți de foame. După care ne-am întors pentru a-l admira pe îndelete.

Am intrat și în biserica Sf. Francisc de Assisi și-am fost impresionați de interior.

Am pozat și statuia lui Carol al IV-lea

După care am luat-o pe pod și-am pozat tot ce ne-a ieșit în cale

Am luat-o încet către castel și, din nou, am pozat de toate.

Și-am ajuns și la castel, unde am fost fermecați de priveliștea orașului văzut de sus.

Când s-a lăsat seara, am profitat și-am surprins Praga luminată. Superbă.

Asta a fost prima zi, destul de plină, dar foarte convingătoare. Abia așteptam să vină dimineața s-o luăm din nou la pas, pentru că Praga mai avea atâtea să ne arate și eu eram prea nerăbdătoare.

Am început periplul cu vizita castelului pentru a vedea spectacolul schimbării gărzilor. Dacă la Londra l-am ratat, măcar aici să-l vedem. Pentru că am ajuns în ultima clipă și toți turiștii din Praga erau acolo, dacă nu mă ridica nimeni, n-aș fi văzut nimic. Noroc cu Marius căruia i s-a făcut milă de mine.

După schimbarea gărzilor, am intrat in curtea castelului, în Catedrala Santa Vita, ne-am învârtit în jurul ei, după care am urcat în turn. Intrarea a costat 170 de coroane.

De unde am văzut Praga de și mai sus.

După castel, ne-am oprit la masă, și-am continuat cu Stare Mesto, unde aveam să vedem Catedrala Tyn și Ceasul Astronomic.

În biserica Tyn nu se fac poze, dar eu, ca o româncă ce sunt, am făcut câteva, așa cum am putut. Era prea frumos să nu imortalizez interiorul. E una dintre cele mai frumoase biserici pe care le-am văzut. Și am văzut multe.

O grămadă de oameni în piața asta și tare frumos. Cu muzică, cu spectacol, cu statui și o mulțime de segway-uri.

Evident că am stat să urmărim prestația Orologiului, care a fost cam dezamăgitoare. Ne așteptam la mai mult, la un spectacol mai îndelungat, însă nu știu sigur dacă totul a durat 15 secunde. În afara faptului că se deschid ușile și apostolii se perindă în cerc, că un schelet trage un clopot și că cineva trâmbițează din turn, chiar nimic nu-i deosebit. După Stare Mesto, am luat-o către gară și-am ajuns la Turnul Powder.

De la gară am luat tramvaiul și ne-am oprit la Memorialul Victimelor Comunismului

Am ajuns la Lennon Wall

Și ne-am întors la tramvai pentru a lua funicularul până sus pe dealul Petrin.

Unde am dat de Turnul Eiffel din Praga. Și în care am urcat – urcarea pe scări costă 120 de coroane, cu liftul 180. Și-am văzut un oraș superb strălucind în noapte.

În jur de miezul nopții, ne-am retras în apartament și-am adormit după ce-am savurat pozele făcute în cea de-a doua zi.

A treia zi a început cu o plimbare cu barca pe Vltava. Am ales barca de lângă Muzeul Podului Carol, iar biletul a costat 290 de coroane și includea și intrarea la muzeu. În banii ăștia au intrat și o bere sau un Sprite, la alegere, o înghețată sau o turtă dulce, tot la alegere și ghidul în limba engleză.

După plimbarea cu barca pe Vltava, ne-am îndreptat către Grădina Zoologică, a doua mică dezamăgire. Și zic asta pentru că n-am văzut multe dintre animale. Fie dormeau, fie lipseau cu desăvârșire. În plus, grădina e foarte mare (ceea ce e bine pentru animale) și trebuie să umbli mult între cuștile animalelor (ceea ce e rău pentru oameni, mai ales dacă leșini de cald vara). Intrarea a costat 200 de coroane. Dacă e să o compar cu ceva, pot doar cu cea de la Barcelona, care câștigă detașat, nu doar pentru spectacolul cu delfini, dar și pentru organizarea spațiului și diversitatea animalelor.

Înainte de a ne încheia seara în Stare Mesto, am urcat până la Castelul Vysehrad, care are un parc frumos de tot. Ne-am bucurat de puțină odihnă, după care ne-am plimbat  primprejur pentru a face câteva poze și pentru a surprinde Praga dintr-un alt unghi.

În Stare Mesto, am boschetărit puțin împreună cu alte sute de turiști veniți ba să vadă Orologiul, ba să asculte muzică, ba să atârne ca noi. Abia ne-am dat duși de-acolo.

Și asta a fost excursia noastră la Praga. N-am văzut Nove Mesto și nici Josefov, dar nu-i nimic, mai mergem. Toate pozele sunt în acest album